Oldalak

2010. június 1., kedd

Fűszerek világa

Jó pár évvel ezelőtt láttam egy sorozatot ezzel a címmel. Az egyenként 50 perces fejezetek mindegyike egy fűszerfajtát mutatott be, eredetüket, felfedezésüket és szerepüket a történelemben,  fel-használhatóságukat, és a velük készült híresebb ételeket. Már akkor is elvarázsolt a fűszerek sokszínű világa. Bors: fehér, rózsa, zöld és fekete. Mustár: sima és magos, dijoni és angol. Sáfrány: a valaha aranyat érő. Csillagánizs, kardamom és szerecsendió. Gyömbér, fahéj és vanília. Megannyi csodálatos illat és aroma, az ízek orgiája. Meggyőződésem, hogy egy étel a fantáziadús fűszerezéstől lesz egyedi és különleges. Azután kezdtem felfedezni a zöldfűszerek varázsát, hogy mennyire más ízhatást nyújtanak a friss fűszerek, mint szárított változataik, beléjük szerettem és szenvedélyes rajongással kezdtem balkonon és kertben is nevelni őket. Bazsalikom, rozmaring, petrezselyem, snidling, citromfű és menta, akkor érzem jól magam, ha karnyújtásnyira sorakoznak, amikor főzök, de bevallom, már akkor is boldog vagyok, ha csak végigsimogatom őket, és beszívom pompás illatukat. Szeretném hát bemutatni őket, külön bejegyzést szentelve mindegyiknek. Hogy termeszthetjük és hogy használjuk ételeinkben a természetnek ezeket a fantasztikus kincseit.

1 komment:

Juci írta...

Apropó: fahéj! Bármily meglepő de egy parányi
/cca 1-2cm-es/ darabot én a csirkehús levesbe is használom - aromás íze lesz tőle. De tettem már csipetnyi örölt fahéjat az előre pácolt grill húsokhoz is. Nem véletlen, hogy indiai étel szinte nem is készül nélküle. Sajnos ezt még nem tudjuk itthon az "ablakba kitenni". :))

Megjegyzés küldése